هم آوایی کارون و زاینده رود برای پایداری سرزمین!

فعالان محیط زیست و ‌منابع طبیعی استان های خوزستان و اصفهان، طی گردهمایی ۹ تا ۱۱ مردادماه  ۹۸ در اصفهان به موضوعات آب و میحط زیست پرداختند.

✅تاکید بر گفتمان مشترک و مطالبه حقآبه های محیط زیستی تالاب ها و رودها

بیانیه پایانی نشست سه روزه ” آب محور همبستگی”

به نام آفریدگار آب و آفتاب

ما فعالان محیط زیست و ‌منابع طبیعی استان های خوزستان و اصفهان، شرکت کننده در گردهمایی ۹ تا ۱۱ مردادماه ۹۸در اصفهان، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست کشور به ویژه زیست بوم های آبی، بر این باوریم:

۱- راهکار پایدار برون رفت از وضعیت موجود محیط زیستی، نیازمند قانون گرایی، جامع نگری، و ترویج یک گفتمان روشن و به دور از مرزبندی های قراردادیِ سیاسی و منطقه ای است.

۲. ضمن تاکید بر همگرایی و همبستگی ملی، اعتقاد داریم که گفتمان «آگاهی بخشی، مطالبه گری و گردش آزاد داده های صریح و صحیح محیط زیستی» مبتنی بر اصل پنجاهم قانون اساسی و سند ملی حفاظت از محیط زیست کشور، می بایست به روشی روشن و راهگشا در جامعه تبدیل شود.
تا بتوانیم با همدلی روند پرشتاب تخریب محیط زیست را به پایداری سرزمین تبدیل کنیم.

۳- نیاز محیط زیستی و حقآبه رودخانه ها و تالاب ها را بعد از آب شرب، در اولویت می دانیم.‌ ۴- اعتقاد راسخ داریم گفتگو و همگرایی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی در تمامی مناطق کشور این هدف متعالی را تحقق می بخشد.

یازدهم مردادماه۱۳۹۸ اصفهان

بیانیه پایانی نشست فعالان محیط زیست استان های خوزستان و اصفهان و اعضای محترم شوری اسلامی کلانشهرهای اصفهان-اهواز با عنوان ” آب و همبستگی”

کدمطلب۴۵