عواقب هرخللي كه به طبيعت وارد كنيم گريبانگير خودمان است

❇️رهاسازي حيات وحش در پارك ملي خجير همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور میترا حجار، کیهان ملکی و سید محسن خرمدره از بازیگران عرصه سینما و تلویزیون با توصيه هايي از سوي اين هنرمندان دوستدار محيط زيست همراه بود.

برنامه رهاسازی حیات وحش با حضور هنرمندان از جمله میترا حجار

در این برنامه بیش از صد جانور از گونه های مختلف شامل ۱ عدد گاوچرانک، ۱ عدد پیغو، ۲ عدد دلیجه کوچک، ۲ عدد دلیجه، ۱۰ قلاده روباه، ۲ عدد عقاب دشتی، ۱ عدد عقاب طلایی، ۸۳ عدد سهره سبز و جنگلی، ۲ عدد باکلان، ۱ عدد بوتیمار بزرگ، ۴ عدد جغد کوچک، ۱ عدد قرقی، ۹ عدد سارگپه، ۱ عدد مرغ حق و ۳ عدد شاه بوف رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، کیهان ملکی در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه حیوانات وحشی باید در طبیعت و زیستگاه طبیعی خود زیست داشته باشند و در واقع با نگهداری این حیوانات و خارج کردن آنها از طبیعت، به چرخه درست و منطقی این حیوانات لطمه وارد می کنیم، اظهار داشت: من شخصا مخالف اقدام اینگونه افراد هستم و توصیه می کنم  برای لذت های مقطعی با سرنوشت طبیعی این حیوانات بازی نکنیم.
در ادامه میترا حجار نیز با بیان اینکه حیوانات و تنوع زیستی  از موضوعات بسیار حائز اهمیت است و همه باید با حیوانات رفتاری مهربان داشته باشیم، افزود: این یک واقعیت است که انسانها حتی یک روز بدون وجود حیوانات قادر به زندگی در روی کره زمین نیستند و زندگی ما از همه جهت وابسته به چرخه طبیعی حیات وحش است.
وی با اشاره به اینکه وجود تمامی حیوانات در چرخه طبیعت دارای فایده است و در نهایت همه ما در یکی زنجیره قرار گرفته ایم، گفت: این زنجیره حیات بسیار شکننده و آسیب پذیر است و اگر به هر شکلی خللی در روند طبیعی آن وارد کنیم عواقبش را خودمان متحمل خواهیم شد.
حجار در پایان تصریح کرد: محیط زیست و طبیعت امانتی نزد ما و متعلق به فرزندان و نسل های آینده است و باید این امانت را حفظ کنیم و محیط زیستی سالم به نسلهای آینده تحویل دهیم.

همچنین سید محسن خرمدره در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه حیات وحش باید در چرخه طبیعی خود آزادنه زیست کنند، افزود: حیات وحش هم مانند هر موجود زنده دیگر حق حیات دارند و نباید این حیوانات را به هر دلیل از زیستگاه طبیعی شان خارج کنیم.

رهاسازی حیات وحش با حضور هنرمندان از جمله میترا حجار در پارک ملی خجیر

 

 

 

برنامه رهاسازی حیات وحش با حضور هنرمندان از جمله میترا حجار

 

برنامه رهاسازی حیات وحش با حضور هنرمندان از جمله میترا حجار

 

برنامه رهاسازی حیات وحش با حضور هنرمندان از جمله میترا حجار