همزمان با برگزاری هفته چهارم لیگ جهانی والیبال در اردبیل و به همت طرفداران محیط زیست و دو جهانگرد مشهور کشور غرس نهال زیتون به نشانه صلح جهانی انجام شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که با حضور استاندار اردبیل و دیگر مسئولان در محوطه ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد دو دوچرخه‌سوار عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری که سابقه ایرانگردی و جهانگردی دارند این بار در حمایت از بازی‌های تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی در اردبیل حاضر شده و با کاشت نهال زیتون پیام صلح و آرامش را اعلام کردند.
کرامت عزیز زاده و عبدالله مصباح سرهنگ ۶۶ ساله بازنشسته و از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و خانواده شهید می باشد با دوچرخه‌سواری دور جهان و ایران برای چندمین بار موفق شدند تا به نفع کودکان سرطانی، حمایت از نام خلیج فارس، احیای دریاچه ارومیه، از خزر تا خلیج فارس به عنوان سفیران دور دوستی دور کشورمان را رکاب زده که در جدیدترین رکاب‌زنی این دو دوچرخه‌سوار با گذر از چهار استان کشور در آستانه برگزاری لیگ جهانی والیبال در اردبیل حاضر شده تا غرس نهال زیتون را به نشانه صلح جهانی انجام دهند.
مدیر کل محیط زیست استان اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از این دو ورزشکار دوچرخه‌سوار اظهار کرد: حرکت تاثیرگذار این ورزشکاران در صیانت از محیط زیست امروز در اردبیل پیام‌آور صلح و دوستی شد.
محمد خداپرست خاطرنشان کرد: این دوچرخه‌سواران حرکت خود را از سازمان محیط زیست با غرس یک نهال زیتون آغاز کردند و امروز نیز در محوطه ورزشگاه ۶ هزار نفری به این حرکت ادامه دادند تا همبستگی ملی خود را در دفاع و پشتیبانی از تیم ملی والیبال در رویارویی با سه حریف توانمند و قدر نشان دهند.
همچنین در آستانه مسابقات لیگ جهانی والیبال المان و نشان این مسابقات در میدان رضوان اردبیل رونمایی شد تا شرکت‌کنندگان و میهمانان از طریق این نماد و المان به محل برگزاری مسابقات رهنمون شوند.
برای آمادگی بهتر دست‌اندرکاران این رقابت‌ها مانوری نیز با حضور استاندار اردبیل در محل برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال که از فردا در اردبیل استارت می‌خورد انجام شد تا کمبودها و نارسائی‌ها رفع شود.